Peronreklám, avagy a legjobb hirdetési befektetés
Biztosan mindenki utazott már metrón, közlekedett mozgólépcsőn és várt a szerelvényekre, miközben reklámok és hirdetések tucatjaiba botlott bele. Biztosan szinte mindenki fel tud idézni magában ilyen peronreklámokat, amelyek talán nem nyerték el a tetszését, ellenben mivel nagyon sokan emlékeznek rájuk, ezért egyvalamit kijelenthetünk: az ilyen hirdetések elérték céljukat, hiszen eljutottak ez emberekhez, eljutottak hozzánk is.
Gondoljunk csak bele, hol fordul meg a legtöbb ember Budapesten? A statisztikák szerint a tömegközlekedési csomópontok, azon felül is a metrómegállók környékén, amelyek éppen emiatt potenciálisan tökéletes helyszíneknek tekinthetők abban az esetben, ha hatékonyan szeretnénk hirdetni termékünket, szolgáltatásunkat vagy bármi mást, amire szeretnénk felhívni az emberek figyelmét.
Az úgynevezett peronreklámok és a kisméretű plakátok tipikusan olyan hirdetési felületek, amelyeket garantáltan mindenki észrevesz, és mindenki el is olvas, hiszen a következő metróra várva, vagy a mozgólépcsőn utazva az emberek a szabad másodperceiket is információgyűjtéssel igyekeznek kitölteni. Ilyenkor megnézik a mozgólépcső körül elhelyezett plakátokat, amelyek között akár az ön hirdetése is helyet kaphatna, hiszen a különféle peronfelületek – legyen az kis plakát, korlát- vagy padlóreklám – ma már nagyon alacsony áron elérhetők bárki számára.
Nem is az ár azonban a meghatározó tényező abban az esetben, ha az ilyen felületekről beszélünk, sokkal inkább az értékarány, avagy mindaz, amit a pénzünkért cserébe kapunk. Az ilyen peronreklámok ugyanis már 20 ezer forint + ÁFA értékhatártól elérhetők, és napi szinten bizonyítottan több tízezer ember látja őket, ami azt jelenti, hogy egy hónapon belül milliókhoz is eljuthat a hírünk, hiszen az összes metrómegállónál megtalálhatók ezek a felületek, méghozzá különböző méretekben és formákban, ezáltal biztosak lehetünk abban, hogy a hirdetéssel elérjük majd azt a réteget, akit szeretnénk.
A pontos számok tükrében ez azt jelenti, hogy naponta átlagosan 440 ezer főhöz juthat el ilyen formában a hirdetésünk, vagyis három nap alatt garantáltan több mint 1 millió ember látja majd hirdetményünket.
A peronreklámok kiválóan megállják a helyüket önmagukban is, de nagyobb reklámkampányok részeként is abban az esetben, ha alacsony áron keresünk olyan hirdetési felületet, amivel rekordmennyiségű embert érhetünk el. Az ilyen hirdetési módszer legfőképpen a lokális szolgáltatások, a kisebb helyi események és akciók megtámogatására alkalmazhatók a leghasznosabban – például könyvbemutató, színházi előadás, koncert –, de konkrét termékek népszerűsítésére is bizonyítottan és hatásosan alkalmazható.